det där som berör, rakt in i hjärtat..

Jag bryr mig inte om vem du arbetar med.
Jag vill veta vad du längtar efter, och
om du vågar göra det ditt hjärta drömmer om.

Jag bryr mig inte om hur gammal du är. Jag
vill veta om du är villig att riskera allt
för kärleken, för dina drömmar, för det
äventyr det innebär att leva.

Jag bryr mig inte om i vilken position
planeterna står i förhållande till dina
stjärnor. Jag vill veta om du känt sorg,
om livets motgångar gjort dig öppen eller
om du krympt ihop och slutit dig av rädsla
för kommande smärta.

Jag vill veta om du kan nalkas smärtan,
min eller din egen, utan att försöka gömma
den, förminska den eller fixa den. Jag vill
veta om du kan nalkas glädjen, min eller din
egen,
- om du kan dansa, vild av en lycka som fyller
dig ända ut i fingerspetsarna utan att bekymra
dig om att vara försiktig eller realistisk och
utan att tänka på vilka begränsningar det
ligger i att vara människa.

Jag bryr min inte om ifall historien du
berättar är sann. Jag vill veta om du kan
göra någon annan besviken för att förbli sann
mot dig själv, om du kan uthärda anklagelser
om svek utan att svika din egen själ. Jag vill
veta om du kan se skönhet även en grå dag.

Jag bryr mig inte om var du bor eller hur
mycket pengar du har. Jag vill veta om du kan
stiga upp efter en natt fylld av ångest och
förtvivlan, då du är trött ända in i märgen,
och göra det som måste göras.

Jag bryr min inte om med vem eller var du
har studerat. Jag vill veta vad som bygger
upp dig inifrån när allt annat faller sönder.
Jag vill veta om du kan vara ensam med dig
själv och om du tycker om sällskapet som
ensamheten bjuder.

Jag bryr mig inte om vem du känner eller
hur det kommer sig att du är just här. Jag
vill veta om du kan uthärda att stå mitt i
elden med mig utan att rygga tillbaka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0