live fast, die young.

min lediga dag börjar gå mot sitt slut. det vill säga att snart ska jag sova
efter en härlig ledig dag. spenderat den sovandes, för ovanlighetens skull?
men också en sväng nere på stan där jag köpte en present till mamma.
åkte hem och ville sova mera, men tog mig i kragen och drog till gymmet.
vägde mig, blev glad, cyklade sju kilometer, körde stenhårt med skivstången
innan pappa plågade mig vidare i alla andra möjliga maskiner. trött och jävlig
ställde jag mig till sist på springbandet en stund. pustade, rökte och åkte sen
tillbaka till sandviken. hämtade ut ett jättestort paket och ett lite mindre.
fixade middag, tvättade och bakade matbröd. vinkade hejdå till a som drog till
jobbet. nattvecka, inte alls speciellt roligt. la mig i sängen och här har jag legat
sen dess. försökte sova, var inte tillräckligt trött eller lite för rastlös.
nu då? antingen kliver jag upp och färgar håret eller så slår jag igång en film
som kan döda lite tid åt mig innan jag somnar.
imorgon jobbar jag igen, stängning! sen är jag ledig en dag till!
tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0