höst.

katterna sover, andreas sover och jag är vaken.
allting är som det brukar, med andra ord.
den senaste timmen har jag googlat på allt du kan
tänka dig, och säkert lite till.
mina tankar går till nästa sommar. planering hit
och dit. jag måste verkligen kolla upp allting.
helst nyss. antagligen stressar jag upp mig lite
mer än vad det behövs. men samtidigt, tio månader
går fort. fortare än vad man kan tro. se bara på dom
gångna sjutton månaderna. tiden springer.

klockan är ställd på elva. det är relativt snart.
tänkte nog gå en sväng på höstmarknaden. jag blir
antagligen själv, eftersom alla andra verkar jobba.
ensamt, trist. det är verkligen höst nu. vart tog
sommaren vägen med all sin värme?
kylan smyger sig närmare inpå och löven börjar falla.
snart värmer inte ens solensstrålar.

äh, jag... borde nog googla lite till innan det är dags
att krypa ner under täcket. det nya, supervarma och
fluffiga täcket. bredvid den jag älskar.
jag måste vara lyckligt lottad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0